אש באש: חיל האוויר השבדי שולח מטוסי קרב לכיבוי שריפות ע"י פצצות

מוטי סבן No Comments on אש באש: חיל האוויר השבדי שולח מטוסי קרב לכיבוי שריפות ע"י פצצות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירופה בוערת: מזג האוויר היבש והקיצוני ששורר באירופה גורם לדליקות רבות בכל רחבי היבשת הקרירה בדרך כלל, ביוון חוותה את הדלקה הקשה מכולם, אך גם בשוודיה החלו שריפות ענק להתפשט ביערות, רק שהפתרון שם קיצוני גם הוא הפצצת אזורי השריפות על ידי מטוסי קרב.

מחוז אלוודאלן בשבדיה, סובל ממכת שריפות ענקיות אשר מתפשטות ביערות במחוז, שראו בשירותי הכבאות כי השריפות לא יתכבו בשיטות המסורתיות, החלו להשתמש בפתגם הידוע: 'באש נלחמים באש' וכך החלו בשבדיה לחשוב על הכיוון של מטוסי קרב שיבואו לעזרת הכבאים.

חיל האוויר השבדי הקצה שני מטוסי קרב מסוג 'גריפן' של חברת 'סאאב' יצרנית שבדית. המטוסים הטילו פצצות בעלי חומר נפץ מתרסק היישר על מוקדי השריפה, הכוונה היא שההדף העצום ימנע חמצן באזור השריפה ובכך הפצצות יסייעו לכיבוי השריפות.

בכלי התקשורת השבדים, הצהיר פקד הטייסת, יוהאן זימנסקי כי: "ניתן למנוע מחמצן להגיע לדליקה באמצעות גל ההדף של הפצצה ובמקרה הזה, זה היה אפשרי במיוחד משום שתנאי האקלים והדליקה התאימו לפעולה כזו".

על פי ההערכה הקיימת שלנו, ההפצצה השיגה תוצאות טובות", סיפר זימנסקי.. על פי כלי תקשורת. הפצצה, מדגם GBU – 49, נשלחה ממרחק של 3 קילומטרים, ממרכז הדליקה הפצצה הגיעה למהירות של 550 ק"מ לפני שהתפוצצה.

הדיווחים שהגיעו מכלי התקשורת, הפצצות אכן הצליחו לגרום לכיבוי של מאות מטרים של שריפות וסייעו בידי שירותי הכבאות, אך עדיין לא ברור אם הצליחו לעצור את התפשטות השריםות כליל.

אירופה כרגע מתמודדת עם מזג חום קיצוני ויבש אשר מצית שריפות כמעט בכל רחבי היבשת.



0 תגובות